Je locatie inzetten voor je marketing

Een route is tegenwoordig met google of andere route planners makkelijk gevonden. Toch zijn er locaties die lastiger te vinden zijn. Of locaties die zo bijzonder zijn dat ze veel meer aandacht verdienen! Heb jij zo’n locatie? Gebruik deze dan om de aandacht van je klanten te trekken. Zet je locatie in voor de marketing van je bedrijf. Laat zien hoe bijzonder jouw plek is en maak het heel eenvoudig om naar jou toe te komen.

Tip: Gebruik je locatie om de aandacht van je klanten te trekken!

Makkelijker vindbaar met een routekaart

Waarom jouw locatie een eigen kaart verdiend kan je lezen in mijn blog over de locatiekaart. Daar geef ik je 8 redenen waarom jouw locatie een mooi visitekaartje is voor je bedrijf. Een locatiekaart kan je uitbreiden met een routekaart. Bij deze routekaart kan je ook een routebeschrijving toevoegen. Zo maak je het je klant nog makkelijker om naar je toe te komen. En geef je vertrouwen dat je de moeite van een bezoek waard bent.

4 Stappenplan voor jouw eigen routekaart als marketingtool

Met deze 4 stappen en 18 tips zet ik voor je op een rijtje waar je aan moet denken om je eigen routekaart en beschrijving te maken. Bovendien kan je de route zo ook als marketingtool inzetten voor je bedrijf!

 Stap 1: waarom en hoe

  1. Bepaal het doel van de kaart.
  2. Bepaal voor wie de kaart bedoeld is
  3. Met welk vervoermiddel komen je klanten
  4. Uit welke richting komen je (meeste) klanten

Stap 2: de beschrijving

  1. Hou het kort en bondig, maar wel compleet
  2. Vermeld borden je op de route tegen komt.
  3. Voeg voldoende herkenningspunten toe
  4. Wees consequent in je aanduidingen
  5. Laat je route rijden door iemand die nog nooit bij jou geweest is om te checken of alles duidelijk is

Stap 3: de kaart

  1. Gebruik je eigen huisstijl en lettertype, zodat de kaart duidelijk herkenbaar van jou is
  2. Maak het visueel, teksten worden slecht gelezen, daarom is het belangrijk om goeie afbeeldingen of illustraties toe te voegen
  3. Zorg voor een goeie professionele kaart, een zelf geknutselde kaart kan het vertrouwen van je klant beschamen

Stap 4: de marketing

  1. Voeg de kaart toe op je website
  2. Zet de kaart (als link) in je nieuwsbrief
  3. Zet een link naar de kaart in je email-handtekening
  4. Laat regelmatig je kaart zien op je social media
  5. Zorg ervoor dat je kaart makkelijk te delen is op social media
  6. En stuur/mail elke potentiële en nieuwe klant jouw routekaart

Jouw eigen routekaart!

Ben jij al in het bezit van een goeie routekaart? Laat de kaart zien wie je bent als bedrijf? Geeft de kaart de juiste verwachtingen aan je klant? Deel hieronder een link naar jouw routekaart en vertel waarom je wel of niet tevreden bent. Graag geef ik je tips!

Lees ook mijn blog over hoe je meer klanten aantrekt door het verhaal van je bedrijf visueel te maken.

locatiekaart-irmsblog

Begin met een locatiekaart.

concept-routekaart

Concept van de routekaart en beschrijving van Tuinderij de Volle Grond

wandeling-amelisweerd

Tip: Maak van een routekaart van een mooie wandeling vanuit jouw bedrijf! Kijk hier voor meer inspiratie!

Pin It on Pinterest

Share This

Deel dit

Deel dit bericht met je vrienden